Grupitegevuse eesmärk on toetada laste peenmotoorika, eneseteenindusoskuste, kommunikatsiooni, sotsiaalsete oskuste ja tunnetustegevuse arengut võimalikult loomulikus, kuid jõukohases ning arengut toetavas igapäevakeskkonnas. Läbiviidavad tegevused arendavad ka koostöövalmidust ja probleemilahendusoskuseid.
Lapsed (3–6a), kellel esineb arengus olulist mahajäämust või kergemaid raskusi eespool mainitud oskuste omandamisel. Rühm on väike (2-3 last), et tagada võimalikult individuaalset jõukohast lähenemist. Logopeed ja tegevusterapeut on eelnevalt lapsed ära hinnanud, saatnud vanematele täitmiseks küsimustiku (või viinud läbi vestluse), vestelnud rühmaõpetajate ja olemasolevate tugispetsialistidega ning tutvunud olemasoleva dokumentatsiooniga. Ühiselt otsustatakse, kes ja millisesse gruppi sobida võiks.
Tegevuste põhiülesehitus võib grupiti olla erinev, lähtutakse sellest, mida konkreetsele grupile kõige rohkem vaja on. Igal grupil on ka visuaalne tegevustekava (Boardmakeri programm, fotod jne), mis seda gruppi kõige paremini toetab. Grupitegevuste valimisel arvestame ka laste sensoorsete eripäradega, et tagada õppimiseks vajalikku sensoorset tasakaalu.
Grupitegevuse peamised punktid oleksid järgnevad:
sensoorne lugu (aastaajale omased tunnused, rühmateema, esemeline tegutsemine ja pildid, erinevate tajude aktiveerimine);
eneseteenindusoskuste (nt hügieen, riietumine, söömine) õppemäng(ud), juurde kommunikatsioonioskuste kujundamine (sõnad, fraasid, laused, AAC või ka mõne hääliku kasutamisoskuse kujundamine loomulikus suhtluskeskkonnas);
käeliste oskuste (nt vahendite hoid, silma-käe koostöö, kahe käe koostöö, esemete manipuleerimine) õppemäng(ud), juurde kommunikatsioonioskuste kujundamine (sõnad, fraasid, laused, AAC või ka mõne hääliku kasutamisoskuse kujundamine loomulikus suhtluskeskkonnas);
mõtlemismängud (nt lauamäng vooruvahetusega, valikute tegemine), juurde kommunikatsioonioskuste kujundamine (sõnad, fraasid, laused, AAC või ka mõne hääliku kasutamisoskuse kujundamine loomulikus suhtluskeskkonnas) ja käeliste tegevuste harjutamine;
koostöömängud sotsiaalsete oskuste arendamiseks ja grupitegevuse teema kokkuvõtmiseks (nt jõukohased lapsi motiveerivad tantsulookesed), juurde kommunikatsioonioskuste kujundamine (sõnad, fraasid, laused, AAC või ka mõne hääliku kasutamisoskuse kujundamine loomulikus suhtluskeskkonnas).
Tegevust viivad läbi logopeed ja tegevusterapeut koos (grupitegevuse läbiviimiskogemus on 1,5a). Tegevusi kavandatakse ühiselt, mõlemad spetsialistid toetavad lapsi kogu tegevuse vältel vastavalt oma kompetentsile. Regulaarne koostöö toimub ka rühmaõpetajatega ja lapsevanematega.
Grupitegevuse pikkus on 30 minutit, sagedus 1 kord nädalas.
Pakume sensoorset kogemusetendust lastele, kellele tavapärane teater ei sobi (nt ATH, autismispektrihäire, sensoorne tundlikkus, intellektipuue jne). Etendusele on lapsed oodatud koos vanematega, sobib ka tervele perele. Etendus kestab umbes 30 minutit. Lapsed on kaasatud etendusse vastavalt nende soovile ja võimetele. Etenduse üheks eesmärgiks on aktiveerida lapse erinevaid tajusid. Proovime võimalikkuse piires arvestada kõigi laste eripäradega ja teha vajadusel etenduse käigus kohandusi. Etenduse juurde kuuluvad ka elementaarsed AAC vahendid (visuaalne ajakava, üksikpildid, suhtlusleht). Mingil määral kasutame ka viipeid. Lastel on võimalik asju puutuda, rääkida tegelastega, liikuda ruumis ja teha valikuid.
Pakume järgmiseid etendusi:
Suvemängud
Sügise saladused
Talveüllatus
Jõululugu
Lõbus vastlapäev
Kevaderõõm
Võime luua ka täiesti uue etenduse just teile sobival teemal.